…hope you guess my name
but what’s puzzling you
is the nature of my game.
Nel 1980 Kit Galloway e Sherrie Rabinovitz davano origine a “Hole in Space”; un progetto pionieristico che
metteva in discussione il concetto di distanza, in qualche modo, annullata grazie alle nuove tecnologie e la
possibilità della “telepresenza” in real time. Questo progetto prevedeva il collegamento visivo in due città
diverse nello stesso momento, attraverso due schermi e due videocamere. Folle di persone di New York e di
Los Angeles si ritrovarono lʼuna di fronte allʼaltra grazie alle videocamere che trasmettevano le immagini
dellʼuna sul video dellʼaltra in tempo reale.
Ispirandomi a questʼopera, è mia intenzione proseguire il discorso allʼinsegna del contatto.
FollowMeOnTwitterSome_times
https://twitter.com/vikfluz
http://www.ecafe.com/getty/HIS/
English
In 1980 Kit Galloway and Sherrie Rabinovitz gave rise to “Hole in Space”, a pioneering project that
discussed the concept of distance, canceled in some way by new technologies, and the
possibility of “telepresence” in real time. This project provided a visual connection in two differents cities
at the same time, through two screens and two cameras. Crowds of people in New York and
Los Angeles said “hello!” to each other in front of the screen thanks to cameras-transmission in real time.
I was so inspired by this work and now I want to experience the concept of distance through contact mediated.
FollowMeOnTwitterSome_times
https://twitter.com/vikfluz
http://www.ecafe.com/getty/HIS/